tisdag 21 februari 2012

Malmö Aviation - Bästa inrikesalternativet

Kom nyss hem från en infostund med Malmö Aviations VD Bengt Roswall.
Flygbolaget, med huvudkontor i Malmö men viktigaste hub i Stockholm, bildades 1981 med huvudsakligen taxi-och skolflyg. Efter ett antal ägarbyten står man där man är i dag, som ett dotterbolag till Braathens Aviation. Malmö Aviation flyger från Bromma till Malmö, Göteborg och Umeå. Man har tolv flygplan men har beställt tio nya Bombardier C-series som börjar levereras 2014. De nya planen öppnar möjligheterna för nya destinationer, då det rör sig om miljövänliga långdistansplan.
Jag har flugit med Malmö Aviation ett flertal gånger och gillar bolaget. Jag har lättare att ta mig hemifrån till Bromma än till Arlanda, jag gillar de korta incheckningstidernaoch att flygen så gott som alltid går på tid. Dessutom bjuds man på en kaffe med tilltugg utan extra kostnad när man kommit upp i luften.
Bolaget har 98 procents kundnöjdhet och jag förstår varför.
Ordet stavas service till lågpris.
Testa själv. Du lär inte bli besviken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar